1660 жылдары Англияға тараған обадан 100 мыңнан астам лондондық көз жұмды. Аурудан сақтану мақсатында құрбандардың есігіне «оба белгісін» қойып: «Құдай бізді кешірсін», – деп жазып кететін болған.
Содан бері қоғам денсаулығына назар күшейе берді. «Графикалық дизайн өміріңізді сақтай ала ма?» атты кітабында Люсьен Робертс пен Ребекка Райт қоғамдық денсаулық насихаты қалай жүргенін сараптайды. Робертстің айтуынша, ХІХ ғасырда БАҚ, медицина ғылымы және графикалық дизайн қауіпті кесел жөнінде адамдарға ақпар беруде белсенді болды. АҚШ-та туберкулез дертінен сақтануға үндейтін бір ғана плакат алғашқы ауқымды санитарлық-ағарту науқанына «шабыт» берді. Нәтижесінде, 1900-1940 жылдар аралығында өлім-жітім саны үздіксіз төмендеп отырыпты.
Дүниежүзілік соғыстар кезінде де жыныстық жолмен тарайтын ауруларға қарсы науқандар болды. Мәселен, І Дүниежүзілік соғысы кезіндегі плакаттар жауынгерлерді азғындамауға шақырса, ІІ Дүниежүзілік соғысы кезінде сөздер нақтылана түсті: «Егер венерологиялық кеселге шалдықсаңыз, Берлин мен Римді жеңе алмайсыз!». Американың бір плакатында осындай ойландыратын тіркес жазылды. Ал 1980 жылдардан бастап плакаттар мүшеқап қолдануды насихаттады.
Робертстің айтуынша, қоғам денсаулығы мен дизайн арасында тікелей байланыс бар. Ұлыбританияның бірқатар ауруханалары жедел жәрдем бөлмелерін адамдардың ақпаратты қабылдау қасиетін ескере отырып жабдықтаған. Нәтижесінде, емхана бөлмелеріндегі ауыр жағдай 50 пайызға қысқарыпты.
ФОТО: ҰЛТТЫҚ МЕДИЦИНА КІТАПХАНАСЫ; АҚШ ДЕНСАУЛЫҚ ЖӘНЕ ӘЛЕУМЕТТІК ҚЫЗМЕТ ДЕПАРТАМЕНТІ; АРИЗОНА ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУ ДЕПАРТАМЕНТІ
Авторы: Наташа Дэйли
Мақаланың толық нұсқасы мен әлемдік зерттеулердің қайнар көзіне қол жеткізгіңіз келсе, shopnationa